Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسول

چرا هنوز هم بتلفیلد ۴ محبوب است؟

Battlefield 2042 می‌تواند به محبوبیت بتلفیلد ۴ دست پیدا کند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قبل از آنکه بخواهیم در مورد دلایل محبوب بودن بتلفیلد ۴ صحبت کنیم، بد نیست کمی در مورد فرانچایز آن صحبت کنیم. فرانچایز بتلفیلد که یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای تاریخ است. این سری از بازی‌ها با همکاری کمپانی الکترونیک آرتز و استودیو دایس ساخته می‌شوند. اولین قسمت بتلفید در سال ۲۰۰۲ با نام Battlefield 1942 در دسترس قرار گرفت و از همان ابتدا به یک رقیب سرسخت برای فرانچایز کال‌ آف دیوتی تبدیل شد.

در طول این سال‌ها نسخه‌های مختلفی از بلتفیلد عرضه شد اما به جرئت می‌توان گفت که تا به امروز هیچ کدام نتوانستند به اندازه Battlefield 4 خود را در دل طرفداران جای دهند. این بازی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و توانست توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کند. بتلفیلد ۴ سیستم جدیدی از مبارزه و تخریب محیطی را به نمایش گذاشت که تا آن روز هیچ بازی دیگری نتوانسته بود حتی چیزی نزدیک به آن هم به نمایش بگذارد.

بخش تک‌نفره این بازی داستانی گیرا و جذاب در دنیای امروز داشت اما می‌توان گفت که دلیل اصلی محبوب بودن بتلفیلد ۴ برای قسمت چند‌نفره و آنلاین آن است. این بخش با تنوع زیادی که در حالت‌های بازی، شخصیت‌ها و اسلحه‌ها دارد، خیلی به دل گیمرها نشسته است.

بعد از این نسخه، بازی‌های Battlefield 1 و Battlefield V نیز توسط الکترونیک آرتز عرضه شدند. بتلفیلد ۱ به دلیل حال و هوای خاصی که داشت توانست برای مدتی گیمرها را سرگرم خود کند اما بتلفیلد V علی رغم گرافیک بالای خود، نتوانست کار خاصی از پیش ببرد. حتی برای اولین بار EA بتل رویال را همراه با بتلفیلد V وارد این فرانچایز کرد اما اضافه شدن این بخش هم نتوانست اوضاع را تغییر دهد.

به همین دلیل با گذشت ۸ سال از عرضهٔ بتلفیلد ۴، هنوز هم این بازی، محبوب‌ترین نسخه از فرانچایز بتلفیلد محسوب می‌شود و خیلی‌ها ساعت‌های زیادی را صرف بازی کردن این نسخه می‌کنند.

چندی پیش بود که به دلیل هجوم گیمرها به Battlefield 4، الکترونیک آرتز مجبور شد تا ظرفیت سرورهای این بازی را افزایش دهد. خیلی‌ها معتقد بودند که این هجوم باورنکردنی به دلیل معرفی Battlefield 2042 و احتمال خاموش‌ کردن سرورهای بتلفیلد ۴ بعد از عرضهٔ نسخه جدید است.

نسخه جدید بتلفیلد قرار است در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) سال جاری برای پی سی و کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی عرضه شود. برخلاف شایعاتی که قبل از معرفی رسمی این بازی منتشر شده بود، خبری از بخش داستانی یا بتل رویال در بازی Battlefield 2042 نخواهد بود. اما به نظر می‌رسد که حالت‌های متنوع و جذاب بخش مولتی‌پلیر این بازی می‌تواند به خوبی جای خالی بخش داستانی و بتل‌رویال را پر کند.

حالا باید دید که بعد از عرضهٔ Battlefield 2042 چه بلایی سر Battlefield 4 خواهد آمد و آیا این بازی می‌تواند به محبوبیت بتلفیلد ۴ دست پیدا کند یا نه؟

منبع
PC Gamer

مرتضی گلستانی

کامپیوترها برای من بی‌جان نیستن؛ حرارتی که تولید می‌کنن و صدایی که ازشون درمیاد به من یادآوری می‌کنه که اون‌ها هم زنده هستن و حس دارن.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا